Consumatorii nu le doresc: – Germanii se gândesc de două ori la cât de mult vor să îmbrățișeze EV-urile
„Tehnologia verde” și, prin urmare, tranziția către electromobilitate pot fi promovate la nivel global, dar multe companii și consumatori par să ezite să adopte aceste noi modele. Printre aceste companii se numără Mercedez-Benz, care a anunțat ieri că își va amâna obiectivele electrice cu cinci ani.
Este demn de remarcat faptul că până și China frânează mașinile electrice în Occident, după ce a interzis exporturile de pamanturi rare.
Mercedes-Benz se așteaptă ca vânzările de vehicule electrificate, inclusiv pur electrice și hibride, să reprezinte până la 50% din total până în 2030.
Cinci ani mai târziu decât previziunile sale din 2021, când și-a propus să atingă pragul de 50% până în 2025, în principal cu mașini pur electrice.
CEO-ul Ola Kaellenius a avertizat că, chiar și în Europa, va continua să existe o cerere puternică pentru motoare termice chiar și în 2030.
Kaellenius a spus că Mercedes-Benz va continua să producă mașini cu motoare cu ardere internă și va continua să-și dezvolte tehnologia.
Investitorii au salutat cu entuziasm comentariile după ce acțiunile producătorului auto german au crescut cu 5,9% în urma știrii.
Anul trecut, compania și-a majorat prețul mediu cu 2%, până la 74.200 de euro, și a crescut cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare pentru tehnologiile viitorului, cum ar fi platforma MB.OS.
Câștigurile Grupului înainte de dobânzi și impozite au scăzut la 19,7 miliarde de euro, de la 20,5 miliarde de euro cu un an mai devreme, în ciuda unei creșteri de 2% a veniturilor.
Creșterea economică mai lentă, blocajele lanțului de aprovizionare și tensiunile comerciale dintre China și Statele Unite și Uniunea Europeană au afectat, de asemenea, perspectivele Mercedes-Benz pentru 2024, a spus producătorul auto. Anticiparea unor randamente mai mici ale vânzărilor în divizia sa de automobile și camioane.
Vânzările din primul trimestru vor fi probabil mai mici decât nivelurile de anul trecut, a declarat Kaellenius pentru Reuters, deoarece deficitul de componente – în special sistemele de 48 de volți furnizate de Bosch – continuă să frâneze producția.